Digikrantje

Heeft u het digikrantje gemist? Download het laatste digikrantje als pdf of word document
 
 

 
 

 
 
Home
Programma
Uitslagen
Jeugd
Senioren
Nieuws
Over OSC'45
 
Fotoalbums
Gastenboek
 
Sponsoren
Supportersclub
Club van 100
Rako Printing
 
Fysiotherapie Smits
 
Taxi Den Bosch
 
Alle rechten voor behouden
© www.osc45.nl
 

 
 

Nieuws

 
 
 
 

Jaarverslag secretaris OSC45

  Seizoen 2015-2016 (periode 1 juli 2015 t/m 30 juni 2016)

Algemeen
Omdat Ruben v/d Water een aantrekkelijk aanbod voor een functie in Amerika niet kon laten lopen, zat OSC’45 zonder trainer. Gelukkig heeft het bestuur Jeroen Beekwilder bereid gevonden om de taak als hoofdtrainer op zich te nemen. Helaas kon Jeroen, die is begonnen met een trainersopleiding, niet voorkomen dat de selectie degradeerde naar de 5de klasse. Jeroen gaat bouwen aan een nieuw elftal.

Ook dit seizoen hadden we bij de jeugd een aantal kampioenen:
- Najaar-kampioenen: F1; F2 en de F3
- Voorjaar-kampioenen: C1; D2; E2 en de E3

Tijdens de nieuwjaarsreceptie hebben we het 40 jarig jubileum van Henri v.d. Heijden gevierd. Door een aantal leden is er gesproken om voor volgend jaar iets anders te proberen voor de invulling van de nieuwjaarsreceptie. We wachten met spanning op de nieuwjaarsreceptie in januari 2017. Dit initiatief bewijst maar weer eens dat wij als vereniging blij mogen zijn met onze trouwe leden.

Bestuur
De samenstelling in het seizoen 2015-2016 was:
Voorzitter : Erik Pols
Secretaris : Frank Peeters
Penningmeester : vacature
Accomodatiebeheer : vacature
Wedstrijdsecretaris : Ben van Dal
Jeugdzaken : Pascal de Swart
PR & Sponsoring : Anouk Tiebosch
Technische Zaken : Ad Spijkers
Clubhuiszaken : Joan Wagenaar
Vrijwillgerszaken : Vacature

Het bestuur concentreert zich op de lopende en beleidszaken. Belangrijke aandachtpunten blijven de structuur van de vereniging, de wijze van besturen, vernieuwingsprocessen, samenwerking met andere partijen en nieuwe kansen. Gezien het bovenstaande is het van essentieel belang, dat de openstaande vacatures binnen het hoofd/ en jeugdbestuur zo snel mogelijk worden ingevuld, daarover volgt straks meer informatie.

Jeugdbestuur
De samenstelling in het seizoen 2015-2016 was:
Jeugdvoorzitter : Pascal de Swart
Secretaris : Frank Peeters
A/B coördinator : Jeroen Beekwilder
C/D coördinator : Iwan Cairo
E/F/M coördinator : Marianne Kuijer-Gravendeel
Technische zaken : Antoine Bach
Toernooien : Jolanda Verschuur
Algemene zaken Vacature

Een positief punt is dat het jeugdbestuur na een paar jaar toch een A1 op de been heeft gekregen. Ook nu waren er weer de nodige opstart perikelen maar alle jeugdteams zijn toch weer goed voorzien van begeleiding en het jeugdbestuur bedankt dan ook al deze vrijwilligers die met weer en wind klaar stonden voor onze jeugdspelers. Het jeugdzaalvoetbaltoernooi en de sinterklaasavond waren weer goed bezocht en zeer geslaagd. Ook hiervoor onze dank aan de vrijwilligers.

De grote clubactie levert ieder jaar weer een mooi bedrag op waar OSC’45 en natuurlijk de jeugd van kan profiteren. Er is een aardig bedrag opgehaald, en we bedanken de jeugdleden dan ook voor het verkopen van deze loten. Ook dit jaar hebben we helaas weer moeten constateren dat sommige seniorenteams de loten niet kwijt konden onder hun spelers. Het is toch een kleine moeite om één lot af te nemen per persoon waardoor OSC’45 nog meer voor de club kan doen.

Een andere inkomsten bron, waar we weinig inspanningen voor hebben hoeven te doen en toch aardig wat geld heeft opgeleverd, was het plaatsen van de textielcontainers. Hoewel de eerste keer nog een beetje tegen viel was de 2de opbrengst beter. Dit heeft het bestuur doen besluiten om ook voor komend seizoen weer de containers te laten komen. Houd alle sociale media in de gaten voor de aankondiging.

Commissies
Een trouwe, maar steeds kleiner wordende groep barmedewerkers heeft weer erg zijn best gedaan om alle leden en gasten te voorzien van hun natje en droogje. Dit is een zeer belangrijke inkomstenbron voor onze vereniging. Wij willen Jos Schakenraad, Rob van Mierlo en alle vrijwilligers daarom bedanken voor al hun uurtjes achter de bar.

De schoonmaakploeg heeft ervoor gezorgd dat het clubhuis, ontvangstkamer en bestuurskamer er weer keurig uitzagen. Ook de kleedkamers van BlauwWit, waar we gebruik van mochten maken, worden schoon gemaakt. Wij willen langs deze weg HV BlauwWit nogmaals bedanken voor het gebruik mogen maken van de kleedkamers, tijdens de werkzaamheden aan ons complex. Het schoonmaken kunnen wij, als leden, veel aangenamer maken voor de schoonmaakploeg, door onze rommel zelf op te ruimen in de kleedkamer, na iedere wedstrijd of training. Ook de schoonmaakploeg kan nog versterking gebruiken.

De evenementencommissie onder aanvoering van Marco Dingemans heeft afgelopen seizoen zijn best gedaan om diverse activiteiten voor jong en oud te organiseren. Door continuïteit en vernieuwing proberen ze deze middagen en avonden leuker, gezelliger en aantrekkelijker te maken voor iedereen.

Het zaalvoetbaltoernooi senioren in januari was aardig bezocht. Dit jaar was de organisatie in handen van: Jeroen Beekwilder.

De Orthense Super Cup ging dit jaar voor het eerst onder de naam “Piet van Wandelen” toernooi door het leven. Was het daarom een iets mindere opkomst als voor gaande jaren? Toch was het jaar weer een goed bezocht evenement. De organisatie voor het voetbal gedeelte lag in handen van Ben van Dal, Ron Valke en Rob van Mierlo. De evenementencommissie heeft ook dit jaar voor een gezellige avond gezorgd. Het “Piet van Wandelen” toernooi was een waardige afsluiting van het voetbalseizoen.

Begin mei konden we dan eindelijk de vernieuwde kleedkamers in gebruik nemen. Iedereen is erg enthousiast over het eindresultaat en daarmee is de vertraging ook snel vergeten. De officiële opening staat gepland aan het begin van het nieuwe seizoen. Het complex is klaar voor de start van het Bedrijfsvoetbaltoernooi dat dit jaar voor de achtste keer met succes is georganiseerd. Dit initiatief biedt vele kansen (bijvoorbeeld voor de sponsoring) en levert behoorlijk wat inkomsten op in het clubhuis. Ook nu was het weer aardig druk, dat de auto’s aan de overkant van het Wielsem, in Orthen, geparkeerd stonden. Dit alles onder de leiding van Bart van Poppelen.

Bijna als vanzelf sprekend werd ook dit jaar het Digikrantje verzorgd door Pascal de Swart. Hij zorgt als gemotiveerde eindredacteur dat alle informatie bij de leden komt. Laten wij zorgen dat alle wedstrijdverslagen en andere weetjes bij Pascal komen! Als er belangrijke mededelingen zijn dan brengt Pascal een nieuwsflits uit, zelfs via Facebook.

Onder leiding van Wilbert Pos is er begonnen aan het ballenhok en de ruimte van Koos is ook opgeknapt. Deze goede initiatieven worden door het bestuur van OSC erg gewaardeerd. Door het werk in het materiaalhok heeft de materialencommissie en accommodatie beheer wel iets van last ondervonden, maar als alles klaar is kunnen we er weer goed tegenaan. Ondanks de beperkte bezetting, hebben ze er wederom voor gezorgd dat alle OSC-leden weer hebben kunnen genieten van het voetbalspel. Er is veel waardering voor de mensen die zich hier mee bezig houden. We zijn nog steeds opzoek naar aanvulling van dit team. Daarom nemen leiders en trainers, gelukkig, sommige taken over van de materialen commissie.
Ook dit seizoen konden we weer rekenen op de steun van Koos, die bijna elke zondag op onze accommodatie aanwezig was. Het complex ziet er weer goed uit, mede door de vele uren, die Sjef van Stokkum, als vrijwilliger op het complex inzet. Onze dank is zeer groot. We willen nu de tribune een schoonmaak- en opknapbeurt geven, dus meld je aan bij iemand van het bestuur. Niet allemaal tegelijk…..

De sponsorcommissie is in goede handen van Anouk Tiebosch, maar ook zij komt tot de ontdekking dat ze het niet alleen kan. Daarom schroom niet en ga (samen) met Anouk opzoek naar inkomsten voor OSC’45. Dit jaar heeft helaas niet geleid tot de inkomsten die wij als bestuur voor ogen hadden. Maar Anouk heeft wel veel plannen voor de toekomst, laten we hopen dat dit wel de nodige inkomsten met zich mee zal brengen.

Het wedstrijdsecretariaat was ook dit jaar een zorgenkindje van OSC’45. De hulp van de “zondag ploeg” kon niet alle gaten oplossen, hierdoor kwam het wel eens voor dat er op de zondag naar een – niet altijd wenselijke – oplossing werd gezocht. Dat krijg je met een minimale bezetting.

De Leden- en contributieadministratie is dit jaar door Pascal en Erik voortgezet. Samen zorgen ze ervoor dat de contributie op tijd wordt geïncasseerd en alle nieuwe leden worden ingevoerd in de ledenadministratie. Als de secretaris dan zorgt voor de brieven aan iedereen die niet betaald heeft, komt het geld toch allemaal binnen. Door deze inspanningen is toch bijna de gehele contributie geïncasseerd. Via Jeugdsportfonds zijn voor zo’n 20 jeugdspelers hun contributie betaald.

De supportersvereniging en de club van 100 functioneren prima in de OSC-Organisatie en generen extra activiteiten en geld voor de vereniging. Zij bieden financiële steun o.a. in de vorm van aanschaf van nieuwe materialen waar alle leden van kunnen profiteren.

In dit verslag heb ik soms vrijwilligers van OSC’45 met naam genoemd. Dit betekent niet dat ik de overige vrijwilligers niet waardeer en respecteer. Het bestuur van OSC’45 is alle vrijwilligers van onze club heel erg dankbaar voor hun inzet en betrokkenheid. Maar zoals in het verslag ook al naar voren is gekomen kunnen wij als bestuur nog best wat meer handjes erbij gebruiken.
Dus schroom niet en meld je aan als vrijwilliger, wie weet wordt je volgend jaar genoemd in dit verslag. Bedankt.

’s-Hertogenbosch, 07 november 2016.
Frank Peeters
 
Geplaatst 18 Nov 2016
Terug naar de vorige pagina